Skip to main content

Salgsbetingelser

Her finner du informasjon om hvilke vilkår som gjelder når du handler hos oss. Om du ikke får en automatisk bekreftelse på din bestilling via mail, må du umiddelbart kontakte kundeservice.

PARTENE

Selger: www.happyhikers.no

Bedriftsnavn: Happy Hikers AS
Adresse: Dalåkerveien 55, 4150 Rennesøy
TLF: 47274604
Epost: post@happyhikers.no

Orgnr: 927 135 450

Betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

FRAKT OG GEBYRER

Pris for frakt hos oss er 99 kr opp til kr 1499, mens du får fri frakt på bestillinger fra 1500 kr.

Slik sender vi våre pakker

Vi sender normalt samme dag eller dagen etter bestilling, blant annet avhengig av når på dagen du har lagt inn bestilling. I perioder med spesielt stor pågang kan det ta noe lenger tid. I alle tilfeller skal vi har sendt varen fra oss innen 3 virkedager fra bestilling. Tar det lenger tid, er vår målsetting å gi beskjed om dette via e-post eller telefon. Vil du ha mer nøyaktig beskjed er det bare å sende en e-post til post@happyhikers.no

Alle varer som er tilgjengelig for salg i vår nettbutikk, er på lager hos oss. Det kan likevel forekomme feil i varelagerstatus, eller du kan bestille samtidig som en annen kunde, men den andre kunden er marginalt raskere enn deg med å fullføre sin ordre. Dersom dere begge kjøpte siste eksemplaret, vil dessverre en av dere trekke det korteste strået. I slike tilfeller gjelder “førstemann til mølla” prinsippet.

Du vil få beskjed med e-post når ordren er iverksatt.

Vi bruker Bring

1. Pakke i postkassen

Pakken får et unikt sendingsnummer, og leveres rett i din postkasse, hvis det er plass til den der. Hvis pakken er for stor for postkassen, får du en hentemelding fra Posten. NB: Husk å sjekke at du oppgir riktig mobiltelefonnr og e-postadresse, slik at beskjeden kommer frem til deg. Leveringstid er 2-3 virkedager.

2. Pakke til hentested

Du kan velge å få pakken sendt med “Pakke til hentested”. Du får hentemelding på sms, e-post eller i App, og kan hente pakken på ditt lokale hentested. Om pakken ikke hentes, får mottaker inntil 2 påminnelser. Hentefrist er 7 dager.

3. Post i butikk

Pakken leveres i din postkasse, og du varsles via SMS eller e-post. Hvis pakken ikke får plass i postkassen mottar du også en SMS eller e-post fra posten, med melding om at pakken kan hentes på postkontoret eller Post i Butikk.

BETALING

Betaling skjer ved den valgte betalingsløsningen i kassen. Betalingsmåten levert av Klarna og tilbyr Vipps, kortbetaling og faktura/delbetaling. Trekk av kort gjøres når varen er sendt. Merk at Vipps reserverer beløpet frem til vi fullfører ordren og så blir beløpet betalt.

BETALINGSALTERNATIV

Betaling skjer på følgende måter:

Valuta i NOK,

Priser vises med MVA inkludert.

Vipps

Klarna

Kredittkort (VISA/MASTERCARD)

Faktura med 14 dagers betalingsfrist

Delbetaling

Kortopplysninger lagres ikke, og all kortinformasjon blir behandlet via SSL-kryptering.

Vilkår ved fakturakjøp

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Vår PSP (payment service provider)  håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos vår PSP.

Vær oppmerksom på at når du velger delbetaling i forbindelse med ditt kjøp er dette et tilbud om delbetaling. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse.

PAKKER SOM IKKE BLIR HENTET/UGYLDIG RETUR- GEBYR

Du som kunde er ansvarlig for å hente pakker som blir sendt til deg. Pakker som ikke hentes innen 7 dager (for pakke til hentested) eller 3 uker (for pakke i postkassen som er for stor og blitt sendt til hentested), sendes automatisk tilbake til Happy Hikers.  Uavhentede pakker vil bli belastet et gebyr på kr 250 + frakt retur av gjeldende ordre, for å dekke våre utlegg. Dette blir trukket fra når ordrebeløpet skal refunderes. Beløpet gjenspeiler kostnaden ved returfrakt og administrasjon på uavhentede pakker. 

Kunde er selv ansvarlig for å oppgi korrekt adresse, e-post og telefonnummer. Dersom ufullstendig eller manglende adresse eller ikke tydelig merket postkasse (må være registret hos posten) er oppgitt medfører at pakken kommer i retur til selger, vil den bli behandlet som ugyldig retur. Retur som ikke er avtalt med kundeservice, vil bli debitert med et returgebyr pålydende 198,- for frakt kostnadene. Ordren vil blir refundert (minus frakt).

ANGRERETT OG RETURFRAKT

Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd med varen din. Derfor har du alltid åpent kjøp i 30 dager i vår nettbutikk. Den eneste betingelsen er at varen kommer tilbake til oss i sin opprinnelige stand. Originalemballasjen og eventuelle merkelapper skal legges ved I returen. Hvis du har fått feil vare eller en defekt vare står vi selvsagt for returkostnaden. Følg instruksjonene som er forklart nedenfor for å sende tilbake dine varer til oss.

Det eneste kravet for retur er at varene ikke er brukt og at originalemballasjen ikke er skadet. Så snart vi har gransket returpakken, og det ikke er noe å utsette på den, skjer tilbakebetalingen. Eventuelle skader på varen fører til avdrag på tilbakebetalingen (les avsnittet ovenfor).

Retur skjema finner du i link i din ordrebekreftelse du fikk på e-post, last dette ned, fyll ut og legg ved forsendelsen.

Emaljeopper med navn kan ikke returneres, angreretten gjelder ikke for spesialproduserte produkter. Spesialbrudukter som ikke hentes på posten, debiteres fullt ut i tillegg til kostnaden for returfrakt og håndtering, f.t. 250,00 kr. Etter en måned destrueres varen.

Returer kan ikke sendes mot postoppkrav eller etterkrav – disse vil ikke bli løst ut. I juli kan behandlingstid ved returer være noe lenger.

TILBAKEBETALING

Skjer via betalingsløsningen som du har valgt. Det er Vipps eller Klarna som betaler pengene tilbake til deg.

REKLAMASJON

Hvis du mottar en defekt eller feilsendt vare, vennligst kontakt vår kundeservice så snart
som mulig, men ikke senere enn 14 dager hvis varen er skadet ved levering. Selvfølgelig
står vi for frakt kostnaden ved feilsending og reklamasjon.

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon).

Når vi har godkjent reklamasjonen, hender ett av følgende:

  1. Hvis det er mulig å reparere varen reparerer vi varen for deg, evt.
    avtales annen løsning hvis det er en hastesak.
  2. Du får en ny identisk vare.
  3. Du får tilbake pengene du har betalt for varen.

LOVER OG TVISTER

Kjøp gjennom happyhikers.no blir i første rekke styrt av Angrerettloven og
Forbrukerkjøpsloven. Mer informasjon om dine rettigheter og plikter som forbruker finner du hos Forbrukerrådet.

PERSONOPPLYSNINGER

I henhold til Personopplysningsloven må vi be deg samtykke til at vi behandler
opplysninger om deg. Alle personopplysninger du gir oss eller som vi får greie på, vil bli behandlet av Happy Hikers i egenskap av personopplysningsansvarlig.
Personopplysningene du gir oss kan eventuelt bli brukt for å sikre leveransene til deg, ved kredittprøving, og for å kunne gi deg tilbud og opplysninger om vårt sortiment. Opplysningene du gir oss er kun tilgjengelige for Happy Hikers og våre nærstående selskap. Du har rett til å ta del av opplysningene som er registrert om deg. Du har alltid rett til å forlange at Happy Hikers skal fjerne eller korrigere opplysningene som finnes om deg. Ved å godkjenne Happy Hikers kjøpsvilkår, samtykker du i ovenstående.

MINDREÅRIGE

Om du er mindreårig (yngre enn 18 år) så må du ha dine foresattes godkjenning for at du kan få bestille hos oss.

TRYKKFEIL

Vi reserverer oss for trykkfeil og feilprissettinger på siden og forbeholder oss retten til å avvise ordre.

Vilkår medlemsportal

1.Hva vilkårene regulerer.
Disse vilkårene regulerer forholdet mellom Happy Hikers AS og medlemmer av Ressursbanken som tilbys av Happy Hikers AS.
 

2. Tegning av medlemskap.
Medlemskap kan tegnes av personer over 18 år, bosatt i Norge. Tegning av medlemskap skjer på Happy Hikers AS digitale plattform og gir medlemmene tilgang til vår ressursbank, så snart medlemmet har akseptert Vilkårene.

3. Innholdet i medlemskapet og pris.
Innholdet i portalen fremgår av nettsiden: https://happyhikers.no/content-restricted/

Etter første år til introduksjonspris 590 kr, er det ordinær pris kr 948 på årsabonnement som gjelder, dette vil bli trukket automatisk hvert år.


 
4. Betaling, varighet og oppsigelse.
Medlemskapet betales forskuddsvis gjennom Stripe eller Vipps for tolv måneder. Vi har en gratis prøveperiode på en måned og du kan kansellere hele medlemskapet innenfor denne måneden. Medlemskapet varer fra betaling har skjedd og løper til det sies opp. Oppsigelse gjøres under «Min konto». Medlemskap tegnet for tolv måneder er bindende, men kan sies opp underveis, du vil da ha tilgang til alt materiale og medlemsfordeler ut perioden som er betalt for. Vi ønsker for ordens skyld å poengtere at du som medlem betaler for den tilgangen du får til vår portal og fordeler, og det er ditt eget ansvar å ta disse verktøyene i bruk. 

Ved mislykket betaling blir purring sendt på e-post, og dersom medlemskapet blir kansellert som følge av manglende betaling uten at det foreligger en oppsigelse i bunn, vil Happy Hikers AS sende ut faktura på ubetalt periode. 
 
5. Angrerett.
Angreretten gjelder ikke for levering av digitalt innhold, dersom leveringen har begynt med forbrukerens uttrykkelige samtykke og forbrukeren erkjenner at angreretten dermed går tapt, jf. L20.06.2014 nr. 27, (Angrerettloven)§ 22 n.

Angreretten gjelder heller ikke for andre tjenester etter at tjenesten er levert, dersom levering har begynt med forbrukerens uttrykkelige forhåndssamtykke, og forbrukeren har erkjent at angreretten vil gå tapt når den næringsdrivende har oppfylt sine forpliktelser etter avtalen, jf. L20.06.2014 nr. 27, (Angrerettloven)
 
For mer informasjon om angreretten:
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20- 

8. Immaterielle rettigheter.
Happy Hikers AS har opphavsrett og alle andre immaterielle rettigheter til medlemsportalen og alt materiell, bilder og annet som medlemmene får tilgang til gjennom medlemskapet. Den tilgangen som et medlem får, gir kun en begrenset rett til personlig bruk. Denne begrensede bruksretten er ikke overførbar. Et medlem har således ikke rett til å videreformidle materiale mv. til andre, eller bruke materiell, navn på produkter eller tillært informasjon i egne konkurrerende bedrifter. Brudd på nevnte rettigheter vil bli fulgt opp av Happy Hikers AS og kan medføre erstatningsansvar.

9. Behandling av personopplysninger.

Du kan lese våre personvernopplysninger her.

12. Informasjon til medlemmene.
Ved bestilling av tjeneste eller medlemskap samtykker medlemmet til at all informasjon og korrespondanse med medlemmet vil bli gitt til den digitale adresse (e-postadresse) som medlemmet har registrert seg med.

13. Endring av vilkårene.
Happy Hikers AS forbeholder seg rett til å endre priser, innhold og sammensetning av tjenester og medlemskap. Dette vil bli annonsert på hjemmesiden, og vil få virkning for nye medlemskap og ved fornyelse av løpende medlemskap. Dersom det ikke er mulig å tilby tjenestene eller medlemskapet som er bestilt ut perioden det er forhåndsbetalt for, vil medlemmet bli gitt tilbud om å motta en annen tjeneste eller medlemskap innenfor tilsvarende kategori, eller å få refundert en forholdsmessig andel tilsvarende den gjenværende perioden som det er betalt for.


 
14. Kontaktinformasjon

Happy Hikers AS org.nr. 927 135 450

Dålåkerveien 55, 4150 Rennesøy

post@happyhikers.no

Venteliste Du får en mail fra oss så snart varen er tilbake på lager. Skriv inn en gyldig epost adresse så får du varsling fra oss. Det kan være lurt å sjekke søppelposten innimellom.
  • Du kan ikke legge til "ENO DoubleNest - Hengekøye - Sapphire/Orange" i handlekurven fordi produktet er utsolgt.
0
Handlekurv
    Bruk rabattkode