Salgsbetingelser

Her finner du informasjon om hvilke vilkår som gjelder når du handler hos oss. Om du ikke får en automatisk bekreftelse på din bestilling via mail, må du umiddelbart kontakte kundeservice.

PARTENE

Selger: www.happyhikers.no

Bedriftsnavn: Happy Hikers AS
Adresse: Dalåkerveien 55, 4150 Rennesøy
TLF: 47274604
Epost: post@happyhikers.no

Orgnr: 927 135 450

Betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

FRAKT OG GEBYRER

Pris for frakt hos oss er 89 kr opp til kr 799, mens du får fri frakt på bestillinger fra 800 kr.

Slik sender vi våre pakker

Vi sender normalt samme dag eller dagen etter bestilling, blant annet avhengig av når på dagen du har lagt inn bestilling. I perioder med spesielt stor pågang kan det ta noe lenger tid. I alle tilfeller skal vi har sendt varen fra oss innen 3 virkedager fra bestilling. Tar det lenger tid, er vår målsetting å gi beskjed om dette via e-post eller telefon. Vil du ha mer nøyaktig beskjed er det bare å sende en e-post til post@happyhikers.no

Alle varer som er tilgjengelig for salg i vår nettbutikk, er på lager hos oss. Det kan likevel forekomme feil i varelagerstatus, eller du kan bestille samtidig som en annen kunde, men den andre kunden er marginalt raskere enn deg med å fullføre sin ordre. Dersom dere begge kjøpte siste eksemplaret, vil dessverre en av dere trekke det korteste strået. I slike tilfeller gjelder «førstemann til mølla» prinsippet.

Du vil få beskjed med e-post når ordren er iverksatt.

Vi bruker Bring

1. Pakke i postkassen

Pakken får et unikt sendingsnummer, og leveres rett i din postkasse, hvis det er plass til den der. Hvis pakken er for stor for postkassen, får du en hentemelding fra Posten. NB: Husk å sjekke at du oppgir riktig mobiltelefonnr og e-postadresse, slik at beskjeden kommer frem til deg. Leveringstid er 2-3 virkedager.

2. Post i butikk

Pakken leveres i din postkasse, og du varsles via SMS eller e-post. Hvis pakken ikke får plass i postkassen mottar du også en SMS eller e-post fra posten, med melding om at pakken kan hentes på postkontoret eller Post i Butikk.

3. Pakke til hentested

Vet tynger eller større forsendelser, sender vi med «Pakke til hentested». Du får hentemelding på sms, e-post eller i App, og kan hente pakken på ditt lokale hentested. Om pakken ikke hentes, får mottaker inntil 2 påminnelser. Hentefrist er 14 dager.

BETALING

Betaling skjer ved den valgte betalings i kassa. Betalingsmåten levert av Dintero og tilbyr vipps, kortbetaling og faktura/delbetaling. Trekk av kort gjøres når varen er sendt.

BETALINGSALTERNATIV

Betaling skjer på følgende måter:

Valuta i NOK,

Priser vises med MVA inkludert.

Vipps

Kredittkort (VISA/MASTERCARD)

Faktura med 14 dagers betalingsfrist

Delbetaling

Kortopplysninger lagres ikke, og all kortinformasjon blir behandlet via SSL-kryptering.

Vilkår ved fakturakjøp

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Vår PSP (payment service provider)  håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos vår PSP.

Vær oppmerksom på at når du velger delbetaling i forbindelse med ditt kjøp er dette et tilbud om delbetaling. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse.

PAKKER SOM IKKE BLIR HENTET

Pakker som ikke hentes innen 2 uker sendes automatisk tilbake til Happy Hikers. Det vil si at du må betale returfrakt pluss et behandlingsgebyr på 200kr for
pakker som ikke er blitt hentet.

ANGRERETT OG RETURFRAKT

Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd med varen din. Derfor har du alltid åpent kjøp i 14 dager i vår nettbutikk. Den eneste betingelsen er at varen kommer tilbake til oss i sin opprinnelige stand. Originalemballasjen og eventuelle merkelapper skal legges ved I returen. Hvis du har fått feil vare eller en defekt vare står vi selvsagt for returkostnaden. Følg instruksjonene som er forklart nedenfor for å sende tilbake dine varer til oss.

Det eneste kravet for retur er at varene ikke er brukt og at originalemballasjen ikke er skadet. Så snart vi har gransket returpakken, og det ikke er noe å utsette på den, skjer tilbakebetalingen. Eventuelle skader på varen fører til avdrag på tilbakebetalingen (les avsnittet ovenfor).

Av sikkerhetsmessige årsaker blir tilbakebetalingen kun gjort til samme kort/konto som den opprinnelige betalingen ble gjort fra. Ved eventuell tilbakebetaling av kortkjøp krediteres kortet ditt ved hjelp av et unikt referansenummer som identifiserer transaksjonen. Kortinformasjonen er altså ikke blitt lagret av Bedriftens navn. Returer får ikke sendes mot postoppkrav eller etterkrav – disse vil ikke bli løst ut. I juli kan behandlingstid ved returer være noe lenger.

TILBAKEBETALING

Ved kontant betaling mot postoppkrav tilbakebetaler vi beløpet til kontonummeret ditt. Oppgi kontonummeret ditt på din returlapp eller gi denne informasjonen til vår
kundeservice.

REKLAMASJON

Hvis du mottar en defekt eller feilsendt vare, vennligst kontakt vår kundeservice så snart
som mulig, men ikke senere enn 14 dager hvis varen er skadet ved levering. Selvfølgelig
står vi for fraktkostnaden ved feilsending og reklamasjon.

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon).

Når vi har godkjent reklamasjonen, hender ett av følgende:

  1. Hvis det er mulig å reparere varen reparerer vi varen for deg, evt.
    avtales annen løsning hvis det er en hastesak.
  2. Du får en ny identisk vare.
  3. Du får tilbake pengene du har betalt for varen.

LOVER OG TVISTER

Kjøp gjennom happyhikers.no blir i første rekke styrt av Angrerettloven og
Forbrukerkjøpsloven. Mer informasjon om dine rettigheter og plikter som forbruker finner du hos Forbrukerrådet.

PERSONOPPLYSNINGER

I henhold til Personopplysningsloven må vi be deg samtykke til at vi behandler
opplysninger om deg. Alle personopplysninger du gir oss eller som vi får greie på, vil bli behandlet av Happy Hikers i egenskap av personopplysningsansvarlig.
Personopplysningene du gir oss kan eventuelt bli brukt for å sikre leveransene til deg, ved kredittprøving, og for å kunne gi deg tilbud og opplysninger om vårt sortiment. Opplysningene du gir oss er kun tilgjengelige for Happy Hikers og våre nærstående selskap. Du har rett til å ta del av opplysningene som er registrert om deg. Du har alltid rett til å forlange at Happy Hikers skal fjerne eller korrigere opplysningene som finnes om deg. Ved å godkjenne Happy Hikers kjøpsvilkår, samtykker du i ovenstående.

MINDREÅRIGE

Om du er mindreårig (yngre enn 18 år) så må du ha dine foresattes godkjenning for at du kan få bestille hos oss.

TRYKKFEIL

Vi reserverer oss for trykkfeil og feilprissettinger på siden og forbeholder oss retten til å avvise ordre.

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få invitasjoner til førsalg, lukkede eventer og spesialrabatter.

Social

0
    0
    Handlekurv